ikrapport

Ik-rapporten

Dit blog is bedoeld om de verschillende ik-rapporten die op Facebook en Twitter rondgaan bij elkaar te zetten.
De bron van de eerste twee rapporten is bij mij niet bekend.
Tip: als je het eerste en tweede rapport combineert (dubbelzijdig) dan liever geen stift gebruiken want dat drukt door (*spreekt uit ervaring).

Het ik-rapport:
Dit rapport gebruik je om de vaardigheden die niet te maken hebben met schoolvakken maar met werkhouding en sociale vaardigheden, door leerlingen zelf in kaart te laten brengen.

Zelfevaluatie groep 5 t/m 8:
Dit rapport gaat alleen over de cognitieve vaardigheden, volledig uitgesplitst per vakgebied. Wij geven geen Frans en maken geen werkstukken. Die woorden tipexen we weg en daar mogen de kinderen zelf iets invullen (hobby, sport, enz.).
Wij scannen de rapporten daarna en voegen het origineel toe aan het eerste rapport.

IMG_-9kdfvy (1)

 

 

 

 

 

 

ZIEN voor kinderen op papier:
Afkomstig van Jeroen Smits via Twitter (@JeroenGennep). Er wordt gebruik gemaakt van de stellingen van ZIEN op kindniveau.
Kinderen krijgen een A3 vel met daarop 4 kolommen en daarnaast gekleurde strookjes met daarop steeds 4 stellingen. Je moet die laatste dus steeds op een andere kleur kopiëren. Ze knippen de stellingen los van elkaar en plakken die in de juiste kolom.
Wij scannen ze daarna en voegen het origineel toe aan het eerste rapport.

Zien voor kinderen (ingevuld)

5 gedachten over “Ik-rapporten”

  1. Hallo Lies,
    Heb je het ik-rapport over de cognitieve vaardigheden ook in word? Ziet er namelijk prachtig uit en wij zouden graag iets soortgelijks gebruiken voor onze klas!
    Groet Janna

  2. Dag Liesbeth,
    Heb je het ik-rapport (cognitief) ook in word? Ziet er namelijk prachtig uit en zou het graag gebruiken voor mijn groep! We hebben alleen andere vakken, dus dan zou ik hem graag willen aanpassen.
    Bedankt!
    Groet Janna

  3. Dankjewel voor deze bijdrage. Mag ik vragen hoe vaak jullie het ik-rapport laten inkleuren? Is dat bij elk rapport?

Reacties zijn gesloten.